دکتر جراح زنان و زایمان

همانطور که میدانید ، دکتر جراح زنان و زایمان ، دوره های MD را گذرانده و دارای این مدرک مربوطه میباشد، تخصص دکتر جراح زنان و زایمان ، در زمینه های مربوط به بدن زنان و مخصوصا دستگاه تناسلی بانوان میباشد.

یکی از مشکلاتی که در دوران بارداری و حاملگی ممکن است برای زنان و بانوان پیش بیاید این ، دکولمان میباشد .

اگر تا به حال نام این بیماری و مشکل را نشنیده اید ، جای تعجبی نمیباشد ، چرا که برای دارا بودن اطلاعات زیاد در زمینه زنان و زایمان میباشد مرتب با دکتر جراح زنان و زایمان در ارتباط باشید .

در ادامه مطلب دکتر جراح زنان و زایمان ، نسبت به معرفی یکی از بیماری ها در زمینه زنان و زایمان اشاره خواهیم نمود .

دکولمان جفت :

دکتر جراح زنان و زایمان معمولا با دیدن برخی از علائمی که دکولمان میتواند داشته باشد ،  ذهنش به سمت این بیماری رفته و شما را به خوبی میتواند در همچین مواقعی یاری نماید .

زمانی که جفت بنا به دلایلی از آندومتر زنان جدا میشود ، دکولمان یا کندگی جفت روی میدهد ، که البته این دکولمان یا کندگی جفت میتواند 2 حالت را دارا باشد .

اولین حالت در دکولمان جفت : کندگی کامل میباشد

دومین حالت در دکولمان جفت : کندگی ناقص میباشد

تشخیص کامل یا ناقص بودن عمل دکولمان ، بر عهده جراح زنان و زایمان میباشد و وی میبایست با معاینات و بررسی هایی که انجام میدهد به جواب برسد .

مهمترین مشکلاتی که دکولمان کامل میتواد بوجود بیاورد ، این است که راه ارتباطی مادر و فرزند را قطع کرده و دیگر خون مادر به جنین نمیرسد ، بنابرین یقینا جنین از بین خواهد رفت ، چرا که دکولمان راه انتقال خون مادر به فرزند را قطع میکند .

در چنین مواقعی ، جراح زنان و زایمان میبایست بهترین تصمیم را گرفته و در صورت لزوم و امید ، میبایست نسبت به زایمان سریع اقدام نمایند ، البته در چنین مواقعی جراح زنان و زایمان میبایست زایمان را با روش سزارین انجام بدهد .

 

منبع:زنان و زایمان

جراح زنان و زایمان